FotoFun

Alla inlägg under juni 2012

Av Julia o Isabell - 16 juni 2012 15:22

Hej :)


Ja idag hade jag tänkt göra några inlägg i kategorin eget :)

Så det förasta inlägget i eget idag kommer nu =)


Ja nu hade jag tänkt visa en sak vi gjorde för ganska länge sen i skolan.

Jo det var så att just då hade vi temat kultur i klassen.

Och då på verkstaden så skulle vi pyssla ihop något som handade om kultur.

Om ni undrar är verkstad en typ extra slöjd som vi har med vår träslöjds lärare.

Iallafall så bestämde vi i vår grupp (man var i grupper) att vi skulle göra "Moses i vassen"

Sen nu förra veckan innan vi slutade så fick vi skriva upp oss på en önskelista och önska vad man ville ha.

så önskade jag "Moses i vassen" och en annan sak eftersom man fick önska två saker.

Fast en annan som varit i min grupp hade också önskat den och han vann den.

Fast vi andra som inte vunnit något fick ta det som ingen hade önskat.

Och då hittade min kompis en typ hatt som hon sedan gav till mig.

Och då ville han som hade fått "Móses i vassen" ha den så vi bytte.


Jag fattar inte hur han kunnde byta det.

Hatten var inte så snygg.


Men här är iallafall lite bilder på "Moses i vassen"

          

Om ni undrar vem som gjorde den fula fisken så var det jag ;D

Ha det bra / Isabell 

Av Julia o Isabell - 16 juni 2012 11:06

Hej


Ja nu hade jag tänkt göra ett vår mode inlägg :D

Ja det kanke är sommar men jag tycker att dom kläderna passar till våren ;D

Ja iallafall så tycker jag att vårens mide består av ljusa färger och det gör även mina kläder idag.

Själv tycker jag kläderna är fina =)

Kommentera gärna vad du tycker ;D

Ja såhär ser iallafall kläderna ut:

     

Och såhär ser kläderna ut på mig =)

 

Ja som sagt gillar jag verkligen dom här kläderna :D


Ja nu ska jag kolla lite saker på datorn och sedan dska jag äta lunch =)

Vi ses / Isabell



Av Julia o Isabell - 16 juni 2012 09:35

God Morgon


Ja idag är det första dagen på sommarlovet =)

Undrar vad jag ska göra idag ?

Jag kommer nog på något ;D

Men jag vet två saker jag kommer göra: blogga och åka och handla.


Ja just nu ser jag på sommarlov ;D

Ni vet det där pogramet som sänds varje sommar :D

Jag tycker själv det är ganska bra fast i bland känns det lite barnsligt.

Men pogramet får       av 5

Ja här är en bild från google =)

 

Jag hittade tyvärr ingen annnan bild så jag hoppas den går bra =P


Ha det bra / Isabell

     

Av Julia o Isabell - 15 juni 2012 20:48

God Kväll


Ja nu hade jag tänkt berätta om ett spel som jag spelade med mina mormor och morfar idag :D

Spelet heter "vad kom först ? Hönan eller ägget"

Spelet går ut på att samla på sig ett kort i varje kategori genom att besvara frågor och sedan ta sig i mål som ligger i mitten.

Dessa katergorier finns: "mat & dryck" och "blandat" och "livstil" och "fakta & fantasi" och "underhållnig" och "sport & lek"

Om man svarar rätt på en fråga får man kortet.

Så här ser spelplanen och pjäserna ut:

   

(ursäkta suddig bild)


Ja först slår man tärningen såklart sedan går man sina steg, och sedan tar man upp ett kort från den kategorin man hammnar på.

Såhär ser ett kort ut:  

Som ni ser kommer mitt kort från kategorin "mat & dryck"

Ja då ska jag alltså gissa vad som kom först salt eller peppar.

Jag gissar då på salt sedan vänder jag på kortet och då ser det ut såhär:

 

Som ni ser är det en massa text.Det är fakta som man inte måste läsa.

Som ni ser står det salt men fet text nästan längst upp.

Vilket betyder att det är rätt och att jag får behålla kortet och sedan måste jag ha ett kort från dem andra kategorierna och sedan gå till målet.


Såhär ser utsidan på spelet ut:

 

Mer fakta får du om du väljer att köpa spelet.

Jag ger spelet         av 5

Enligt mig är det ettt väldigt roligt familjespel som inte tar så himla långt tid att spela.

Så jag rekomederar att du köper det =)


Ja detta blir nog det sista inlägget idag =(

Men vi ses imorgon.


God Natt / Isabell


Av Julia o Isabell - 15 juni 2012 16:50

Hej


Ja förlåt att jag inte bloggat så mycket idag =(

Men idag i skolan hade vi ju sommar avslutnig <3<3<3<3<3<3<3

Så mina mormor och morfar hämtade mig :D

Så jag spelade lite spel och så med dom ;D


Ja detta var kanske ett lite onödigt inlägg =P

Men jag kommer nog blogga mycket i kväll och om inte så är det ju SOMMARLOV :D

Ja här är en fin bild från google =)

 

Visst passar den till sommaren ?


Ha det bra / Isabell

Av Julia o Isabell - 15 juni 2012 11:25

Hej =)


Ja idag i skolan hade vi sommar avslutnig =)

Så nu har även jag SOMMARLOV


Ja förhoppnigsvis kommer jag bloggga mycket under sommarlovet =)

Men om det är så att jag inte bloggar en dag kan det vara så att det är fint väder ute så att jag väljer att vara ute  

Ja nu är det SOMMARLOV :D ;D :) =) =D ;) ;-D


Ja ni kanske tänker att om vi hade avslutnig sjöng vi i min klass inte något ?

Jo det var så att vi sjöng en låt som heter "lazy song" =)

För er som inte vet vilken det är så hade jag tänkt visa musik videon :D

Här är den:

Ja detta är första gången jag ser videon.

Så jag är lika paff som ni eftersom det är några apor som dansar i bakrunden   

Och jag vet inte heller om det är den riktiga videon men musiken låter iallafall så.

Jag glömmde visa länkenn till videon men här är den:  http://www.youtube.com/watch?v=fLexgOxsZu0


Ja nu hade jag tänkt visa en bild på mina avslutnings kläder =)

Här är en bild ;D

 

Var min kläning fin ?

Det tycker iallfall jag :D


Ja det var nog allt just nu =)


Vi ses / Isabell


Av Julia o Isabell - 14 juni 2012 17:23

Hej ;)


Ja nu har jag precis kommit hem från skolan =)

Eller jag kom hem för en liten stund sen det var bara så att vårt internet inte funkade =(

Men problemet är löst nu =)


Ja idag i skolan hade vi hemlig utflykt :)

Så vi visst alltså inte vart vi skulle ;D

Men det visade sig att att vi skulle till en park i vår stad som heter "tivoliparken".

Wow jag har aldrig varit där  

Ja enligt mig kunnde fröknarna haft lite mer fantasi. Jag menar vi kunnde väll spelat golf eller åkt till badhuset.

Det är ju trotsv allt dagen innan vi slutar och jag hade gärna gjort något jag inte gör så ofta.

Men det var faktist inte så tråkigt.

Vi hade lite lekar och en tipsrunda. Och det var ganska kul =)

Men det som var lite synd var att lekparken håller på att byggads om, så vi kunnde inte leka där   


Men jaja.

Nu tänkte jag visa en ganska rolig bild som jag sett på ganska många andra bloggar.

Och ni som har den på er blogg hoppas inte ni tycker jag härmar er :(

 

Jag tror LOL betyder "skrattar" men jag är inte säker =P

Men bilden är rolig så jag gissar på det =P


Vi ses / Isabell



Av Julia o Isabell - 13 juni 2012 16:10

Hej :D


Ja nu har jag prcis kommit hem från skolan =)

Jag är även väldigt glad för jag såg att vi hade fått en kommentar ;D

Men om ni har en blogg så vet ni ju säkert hur glad man blir när man får en kommentar :D


Ja idag i skolan gjorde vi ganska mycket =P

Först när vi kom till skolan skulle vi bära alla våra stolar till den byggnad som vi ska ha skolavslutnig i (den byggnade ligger brevid vår skola.)

Sen gick vi ner till typ en liten gräsmatta (vet inte hur man förklarar bättre) och spelade brännboll med dom andra klasserna =)

Om ni undrar går vi i blå så vi spelade mot grön och röd.

Sen skulle vi tilllbaka till skolan och började städa våra lådor =(

Det känns typ som om man ska flytta eftersom man packar ner allt.

Efter det såg vi på film =)

Fast vi hann inte se klart på den för vi skulle tacka vår schack lärare =)

Om du inte vet vad jag menar kan du söka på "schack 4:an" i bloggen så kanske du förstår =)


Ja nu ska snart pappas ny chef komma

För dom ska typ fylla i några papper =P

Som ni kanske förstår har min pappa bytt jobb.


Ja nu hade jag tänkt berätta hur det gick för Allison igår =)

Jo det var såhär att dom skulle typ spela in en film =)

Fast det var bara en kort film eftersom det skulle tagit jätte långt tid annars ;D

Ja det går nog inte förklara vad filmen handlade om =P

Men dom skulle även se vem som var den bästa bloggerskan eftersom om man vinner så får man skriva en blogg på typ någon mode sida.

Tyvärr vann inte Allison den utmanigen =(

Men jaja här är några bilder från filmen =)

   

Som ni klanske ser på bilderna så går det inte föklara vad filmen handlade om =P

Men den hette typ "model land"

Men hur som helst så gick det inte så bra för Allison =(

Men hon åkte inte ut ;D

Hon klarade sig i sista sekunden :D

Det tog typ 2 timmar för dommarna att avgöra vem som skulle åka ut.


Vi ses / Isabell

Presentation


Hej och välkommna till vår blogg!

Vi är två tjejer som gillar att blogga vi heter Isabell och Julia och vi bloggar om allt möjligt, hoppas att ni gillar bloggen och stannar kvar ♥

Fråga mig

110 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du bäst om ?
 Långa inlägg
 Korta inlägg
 Båda !!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Julia o Isabell


Ovido - Quiz & Flashcards