FotoFun

Alla inlägg under november 2012

Av Julia o Isabell - 30 november 2012 19:15

Nu hade jag tänkt visa en bild på en liten teckning jag gjorde innan idag i skolan.

 

Blev ganske nöjd faktiskt. Inte så mycket färg men på något sätt förstör man den då tycker jag. Ibland blir det fint och ibland inte. Men om man ska ha utan färg kan det vara fint men lite färg på småsaker tillexempel färglägga blommorna som jag gjorde. Så vad tycker du, med färg eller utan ? Imorgon ska jag föresten vara med Olga och vi ska sova över så det blir nog ganska mycket blogging både här och på Olgas blogg www.aglo.bloggplatsen.se. Vi ses snart / Isabell


Av Julia o Isabell - 30 november 2012 15:45

Nu hade jag tänkt att berätta om fotofuns spännande julöverraskning. Jo det är så att jag ska ha en liten julkalender här på bloggen  . Men lilla jag är lat så istället för 24 luckor så kommer jag bara ha 4. På söndagarna i 4 veckor kommer jag då ha detta. Så en lucka varje gång vi tänder ett ljus. Första kommer på söndag. Så här ser själva kalendern ut:

 

Kanske inte den snyggaste men jag har i alla fall gjort en. Gjorde den förra helgen om ni undrar. Sedan hade jag tänkt ha en till jul sak. Jo att varje dag i 24 dagar så visar jag vad jag fått i mina julkalendrar. Här kommer bild och en liten förklaring till dem.

 

Detta är en Milkakalender som dem flesta vet är en sorts god choklad.

 

Detta är en ängelkalender där jag varje dag kommer få en ängel att hänga i julgranen.

 

Detta är en kalender från Maxi där man kan vinna något varje dag tror jag. Denna kommer jag dock inte visa bild på.

 

Detta är en badkalender där man får badsaker varje dag. Denna delar jag med mamma så det är bara ibland det kommer bild på den. Men nu är nog detta långa inlägg klart. Så hoppas ni är spännda inför söndag. Vi ses / Isabell



Av Julia o Isabell - 28 november 2012 16:00

Dagens bild:

 

Dagens låt:

Som sagt skulle ju dagens inlägget kommit igår men jag fick ett litet önskemål av Olga (www.aglo.bloggplatsen.se) att lägga upp fler bilder på Charlie. Mer om honom kan ni läsa i tidigare inlägg. Veckans bild tycker jag passar ganska bra till temat jul som man kan säga kommit upp på dem flesta bloggar. Jag har även en liten överaskning till er som jag berättar mer om på fredag. Veckans låt är enligt mig bra men videon är lite konstig. Okej om jag ska vara ärlig säger jag alltid att "videon är konstig" men det är denna i alla fall. Vi ses senare / Isabell   


Av Julia o Isabell - 27 november 2012 17:47

     

För en stund sen fick jag ett önskemål från Olga (www.aglo.bloggplatsen.se) att lägga upp fler bilder på CBR. Ni kanske kommer ihåg gosedjurs räven jag visade bild på i förra inlägget. Egentligen heter han Charlie Biff Rävis men det för kortas CBR. Så där har du dina bilder Olga och hoppas du gillar dem  . Från början hade jag tänkt skriva ett dagens inlägg som jag förbrett inför men det fick bli en fotostund men CBR istället. Men bli inte orolig om du ville läsa ett dagens inlägg för det kommer imorgon. Jag har även upptäckt att CBR är köpt på Åhlens från början. Men vi köpte ju honom på secondhand men han kommer från Åhlens från början. Om ni undrar hur jag kan veta det så står det med liten text på en lapp under honom. Konstigt att vi inte kollade närmare på det igår ! Vi ses / Isabell

Av Julia o Isabell - 26 november 2012 16:55

Idag har jag, olga, mormor och morfar varit i några affärer där av två var secondhand butiker. På secondhanden köpte jag en stor gosedjurs räv som jag ska dela med Olga och en liten tomte. Vi kallar vår lilla räv för Charlie men egentligen heter han Charlie Biff Rävis.

 

Där har ni CBR (charlie biff rävis).

 

Och som jag glömde säga så köpte vi även humörhalsband. Tycker jag uppdaterat ganska bra idag, vad tycker ni ?

Vi ses / Isabell

Av Julia o Isabell - 26 november 2012 11:00

Vi hade strömavbrott igår så det var inte bara det att jag var med Olga utan lite det också. Sedan hände det något konstigt med min dator så jag hade inget internet men mamma och pappas datorer hade det. Men idag har det varit en elektriker här och kollat på vår tvättmaskin som vi tror ha orsakat strömavbrottet. Och det visade sig att lille tvättis var sönder så just nu är morfar och köper en ny. Jag har studiedag idag om ni undrar hur jag kan blogga såhär dags. Här kommer en bild på vår lille tvättkompis.

 

Stackare han ser inte ut att må så bra. Hejdå tvättis   

Hejdå / Isabell

Av Julia o Isabell - 26 november 2012 09:26

   

Kanske inte det mest intressanta godiset, men väldigt gott   

Vi ses / Isabell

Av Julia o Isabell - 25 november 2012 20:31

Hade tråkigt igår så jag gjorde om justin bieber till en clown. Men ser han inte ovanligt nöjd ut för att vara clown....

 

Allt som saknas är en clown näsa och för stora skor ;)

Vi ses / Isabell

Presentation


Hej och välkommna till vår blogg!

Vi är två tjejer som gillar att blogga vi heter Isabell och Julia och vi bloggar om allt möjligt, hoppas att ni gillar bloggen och stannar kvar ♥

Fråga mig

110 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du bäst om ?
 Långa inlägg
 Korta inlägg
 Båda !!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Julia o Isabell


Ovido - Quiz & Flashcards