FotoFun

Alla inlägg under november 2012

Av Julia o Isabell - 11 november 2012 15:00

Dagens bild:

 

Dagens låt:

Då har jag fixat detta inlägg också. Synd är att jag precis lade in låten och så hittade jag nyss en bra ny låt på spotyfi  . Men jag orkar inte ändra så det får bli nästa veckas. Men denna låten är också rätt bra så det gör inget, men videon är lite konstig i början. Bilden är väl inte heller det profsigaste men jag blev rätt nöjd med den och man ska ju tro på sig själv. Ha en bra dag / Isabell   


Av Julia o Isabell - 10 november 2012 18:02

Idag har jag varit med Olga och har därför inte hunnit blogga än. Men imorgon så kommer dagens inlägget så missa inte det. Och så får man väl göra allt annat viktigt imorgon som att leka med Fluff och klippa hans tovor. Men om du inte redan gjort det så kolla in Olgas blogg nu med detsamma. www.Aglo.bloggplatsen.se. Här kommer en bild jag gjorde innan idag.

 

Inte den bästa men det får duga. För er som undrar så spelade vi mest dator men vi städade även Fluffs bur och handlade med mamma och pappa. Men nu ska jag sluta skriva och äta middag istället   Vi ses / Isabell

Av Julia o Isabell - 9 november 2012 19:05

Idag så var jag och mamma på en blomsteraffär och köpte blommor. Jag tog nyss en bild som blev ganska bra på en av blommorna.

 

Ha det så bra    / Isabell

Av Julia o Isabell - 9 november 2012 17:00

Nu har jag precis gjort alla möjliga läxor och ska snart äta. Men innan dess tänkte jag ta en liten paus och skriva ett inlägg. Och så möttes jag av 2 nya kommentaren och 1 fråga när jag loggade in. Blir så glad när jag ser sådant    har dock inte kollat vad ni skrivit ännu men ska straxs göra det. Idag tyckte jag att jag faktiskt fick mycket gjort i skolan också. Här kommer en bild på min läxa:

 

Vi ses / Isabell

Av Julia o Isabell - 8 november 2012 19:38

Idag i skolan hade vi uttagning till vi i femman. Jag var faktiskt lite orolig att frågorna skulle vara svåra men dom var hyfsat lätta. Vi fick ett svarsformulär som vi skulle fylla i. Så kom det en fråga där man skulle svara 1 X 2. Det var 25 frågor totalt och tog ungefär 30 minuter att svara på. På slöjdklubben gjorde vi ringar, och jag blev nöjd med mina tre. Här kommer bild:

 

Fina eller inte ?

Nu ska jag bara kolla lite saker på datorn och sedan ska jag se på "uppfinnarna" på TV4

Ha det bra så ses vi imorgon / Isabell


Av Julia o Isabell - 7 november 2012 18:36

Idag i skolan hade vi uppstart med temat geografi. Vi femmor ska arbeta med europa. Jag har redan gjort en karkunskap om europas länder med hjälp av en atlas. Sedan var jag tvungen att göra lite i mitt mattehäfte som ska vara klart på fredag. Men jag har bara två sidor kvar så det ska nog bli bra. I morgon ska vi ha vi i femman på vår skola. SKA BLI SPÄNNANDE !!! Här är en bild som jag redan lagt upp.

 

Vi ses / Isabell

Av Julia o Isabell - 6 november 2012 18:44

Hej   


Idag i skolan har vi inte gjort något speciellt förutom arbete. Men jag tyckte jag hann med ganska mycket och är väldigt nöjd. Sedan fick vi vår läxa också. Vi fick 20 svenska ord och 18 engelska, en text på engelska att lära sig och en berättelse på engelska som vi ska fortsätta på. Orden i engelska och svenska är ganska enkla och texten är halv svår. Men berättelsen tar nog ett litet tag. Men imorgon börjar vi med ett nytt tema som denna gång blir...........geografi :) Men här kommer en bild på en liten ficklampa som pappa fick i Landskrona idag.

 

Hejdå vi ses imorgon / Isabell

Av Julia o Isabell - 5 november 2012 17:30

Dagens bild:

 

Dagens låt:

Jag bestämde då att jag skulle göra dagens inlägget idag istället för igår. Hade ingen bild så jag tog en från förra året som jag tyckte passade. Låten är ny och ganska bra men det är lite konstigt att hon sjunger ju om diamanter men alla andra verkar gilla den så då får man väl också göra det ;)


Som rubriken säger tänkte jag även berätta lite om min dag. Som start efter höstlovet och som en rolig grej så skrev vi idag i gupp en spökpjäs och spelade upp den för dem andra grupperna. Jag blev själv nöjd och tyckte jag lyckades bra med mina tre meningar.

Pjäsen handlar om en kille (har glömt namnet tror det var Klas så vi säger det) som har en väldigt störig granne som heter John om jag minns rätt. En dag står inte John ut med alla dumma ordlekar och fraser och bestämmer sig för att göra något åt saken och till sin hjälp har han den oskylidiga Saga (Min roll). Han sprutar in gas så att Klas ska gå för att öppna fönstert vilket han gör.Då passar John på att smyga in i huset. Smatidigt plingar Saga på och säger "bus eller godis". När Saga fått sitt godis smyger John fram och stryper Klas. Två veckor senare har ingen sett till Klas och en polis skickas för att undersöka saken och det slutar med att John hamnar i fängelse.

Det ska vara en läskig kommedi och jag tyckte vi lyckades bra.

Men nu ska jag avsluta detta långa inlägg och ge en guld stjärna till alla som läst    Vi ses / Isabell

Presentation


Hej och välkommna till vår blogg!

Vi är två tjejer som gillar att blogga vi heter Isabell och Julia och vi bloggar om allt möjligt, hoppas att ni gillar bloggen och stannar kvar ♥

Fråga mig

110 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du bäst om ?
 Långa inlägg
 Korta inlägg
 Båda !!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Julia o Isabell


Ovido - Quiz & Flashcards