FotoFun

Direktlänk till inlägg 26 november 2013

Ender's Game

Av Julia o Isabell - 26 november 2013 21:10

Jag vet att jag inte bloggat på evigheter. Jag är ledsen över det, men bloggadet kan inte störa mitt liv. Ibland känner man att  "Ånej, nu har jag inte gjort ett inlägg på en vecka". Och det känns inte kul att svika er läsare, för ni gör ju att jag fortsätter. Men nu har jag tappat blogg känslan helt. Så om ni vill att jag ska blogga oftare, lämna en kommentar på det ni vill se. Jag kommer bli mer uppmuntrad att blogga om jag faktiskt har saker att blogga om. Så lämna en kommentar, det tar max 5 minuter och det är ingenting, eller hur? Det kan vara vad som helst, men tänk på att större inlägg kan ta lite tid, men dom kommer! Nu till jul tänkte jag kanske göra en adventskalender, som förra året. Men då undrar jag om ni skulle tycka det var kul? För isåfall är det bara att köra på!

Nog om ursäkter nu, bäst att börja med inlägget istället.


Förra veckan var i alla fall jag och pappa och såg på bio. Filmen hette "Ender's Game", och handlade om utomjordingar som planerade att anfalla jorden, men vi människor hade gjort klart ett försvar. Vi tränade upp barn på olika stridsskolor, så att dom skulle kunna leda kriget. För planen var nämligen att inte vänta på fienden, utan att gå till atack själva. Filmens huvudperson var då 'Ender' som senare blev utvald att leda hela kriget. I filmen fick man följa Ender genom hans väg tills det var dags för kriget. Vi fick vara med och se när han tränade på stridsskolan med sina nya vänner, och när han tillslut utkämpade kriget.

Här kommer en bild på det som jag tror är omslaget på filmen:

 

Resten får ni veta om ni ser filmen   


Men en sak till, jag vill tacka alla er läsare som kikar in på min blogg även om jag inte uppdaterar. Idag skulle jag kolla besök statestiken, och trodde den skulle ha sjukt ner helt. Men ni anar inte hur glad jag blev när jag såg att jag haft i genomsnitt 10 besökare varje dag! Vilket jag har när jag uppdaterar också! Det betyder otroligt mycket för mig att ni gillar bloggen, och för er skull lovar jag att fortsätta blogga. Även om det kan dröja mellan inläggen! ♥ Ha det så bra nu så hörs vi snart / Isabell   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia o Isabell - 24 januari 2014 21:30


Idag är det en lite speciell dag... För det är Fluffs födelsedag!     Just idag fyller min lilla fluffiga kanin tre år, det är svårt att förstå att han har vuxit så fort. I present fick han lite godis, tror det var någon sorts torkade majs på en ...

Av Julia o Isabell - 12 januari 2014 20:30

Idag har jag samlat på mig lite musik som jag tänkte visa för er. Särskilt ni som gillar spelet minecraft borde gilla detta, men även kanske ni som inte gillar minecraft. Hur som helst är det inte helt vanlig musik, utan låtar gjorda i minecraft. Mus...

Av Julia o Isabell - 1 januari 2014 00:00

Detta är antagligen det första jag skriver 2014. Hur som helst vill jag önska er ett gott nytt år!      När det gäller raketer, så är det inget jag kommer göra i år. Jag kommer ihåg att jag tyckte det var kul när pappa smällde när jag var liten...

Av Julia o Isabell - 22 december 2013 21:00



Idag är det fjärde advent, vilket betyder att vi ska öppna den sista luckan i Fotofun's Julkalender    Jag tycker vi öppnar den direkt!   Som ni ser hittar vi bakom den sista luckan en videoblogg! Jag spelade in en innan idag, så här kommer ...

Av Julia o Isabell - 15 december 2013 21:15


Här kommer svaren från förra luckan!    Men först frågorna, om ni vill titta på dom en sista gång.   Svaren:   1. Santa Claus 2. Renarna 3. Rudolf 4. Merry Christmas 5. Weihnachtsmann   Och dom två som svarade rätt på alla fråg...

Presentation


Hej och välkommna till vår blogg!

Vi är två tjejer som gillar att blogga vi heter Isabell och Julia och vi bloggar om allt möjligt, hoppas att ni gillar bloggen och stannar kvar ♥

Fråga mig

110 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du bäst om ?
 Långa inlägg
 Korta inlägg
 Båda !!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Julia o Isabell


Ovido - Quiz & Flashcards