FotoFun

Alla inlägg under juli 2011

Av Julia o Isabell - 21 juli 2011 14:39



Lite bild brist :P Har min kompis dator så jag tar denna bilden XD

Men ja idag har äntligen Alica kommit fram och vi sitter nu och skriver detta inlägg :D Så jag vad kuuul att hon har kommit :D:D:D

/ Julia 

Av Julia o Isabell - 20 juli 2011 15:59


 


Hej idag blev det träning med Fluff igen o det gick MYCKET bättre idag än vad det har gjort de andra dagarna kolla själva :P:P


Ps! detta tåg en och en halv dag att lära honom :D:D

Av Julia o Isabell - 18 juli 2011 17:23

             


Ojj jag hade glömt att presentera en del av mitt liv min älskade katt LISA :D:D<3333

Henne hittade 2003 och började små mata henne senare övertalade jag min mamma och pappa om att jag ville behålla henne. Nu har jag haft min älskling i nio år :D Hon är väldigt gammal men jag är säker på att hon kommer leva ett långt och bra liv med mig.

ÄLSKAR DEJ LISA<3333/ Julia :)

Av Julia o Isabell - 18 juli 2011 17:04

 

Julias byxor :/


 

Isabells tröja & armbågar :/


 

Isabells byxor :/


 

Ps! Detta hade Bellan i håret när vi rensade det :/


Ja som ni ser är vi väldigt grisiga. Vet ni varför!? Jooo för gangstern Fluff var väldigt random idag! Igår tränade vi honom att hoppa och idag tänkte vi repetera MEN Fluff var väldigt FRUSTRERAD idag när vi tränade honom så vi tänkte att han skulle få hoppa lite fritt (för vi tränade honom i koppel) men då sprang han in i en buske och började gräva sitt oendliga hål över till grannen -.- Så när vi märkte det fick vi panik så jag och Isabell hoppade (bokstavligen) in i busken för att få ut honom därifrån. Vi försökte alla metoder men den envise gangstern gav sig inte så MIN räddare Isabell kröp in och tog tag i den förbanade Fluff och kravlade sig ut med sina armbågar med massa skit i håret!! Så ja vad ska man göra när en kanin håller på sådär??? :S:S

HJÄLP OSS!!

Ge oss några tips :)



Av Julia o Isabell - 17 juli 2011 15:56

Tyskland-Bornholm :)



  



Hej då har jag (Isabell) varit i Tyskland-Bornholm :D.

Ps! Bild från glassbuffe.   

Nu hade jag tänkt att berätta lite om min resa i Tysklan-Bornholm. Ps! detta kan ta ett tag :D xD.


Då börja jag :).

  

Hammarshus :)

  

Hammarshus :)

  

Hammarshus :)

  

Hammarshus :)

 

Ja då börjar man med Hammarshus :). Okej som ni ser är byggnaderna på byggda två gånger den ena halvan med sten är byggd av bornholnmarna på 1300-talet. Den andra halvan är byggd av tegelsten som byggdes av Lübeckarna. På en av bilderna finns det en byggnad som är halv och det beror på att det brann så det är därför det är halvt. Så har man nog inte orkat att bygga upp det igen. :P


  

En del av en sjö i Hammarshus :)


Denna sjön gjorde man för att det skulle vara svårare för fiender att komma åt borgen. Sjön var större men den har tårkat ut.


  

Kyrka :)


Okej då var det kyrkan. Den medeltida kyrkan byggdes av tempelriddare och det sägs att det finns ett utrymme under kyrkan där man hade gömt en skatt :D.


        

Helristningar :)


Egentligen ska det inte vara rött men man fyllde det med röd färg för att man skulle se ristingarna tydligare.

Foten där i sidan av bilden sägs det att " den som sätter foten där på midsommardagen står rakt mot solen" . :)


  

En kyrka till :)


Detta är en kyrka som vi bode grannar till :D

På hotellet i Tyskland :D


  

Japp då var det den svenske kungen Gustav den andra Adolf :D:D  


  


Detta är strallsunds ringmur som inringade den lilla staden :)

   

Detta är ett minnesmärke :)


Det här är ett minnemärke för när soviet intog östtyskland.


  


En söööt pingvin på ozeaneum i Tyskland... :D


     

Angora kaniner :)


Som ni kanske har förstått älskar jag och Julia djur så jag kunde inte låta bli att ladda upp denna sööta kanin unge. :)


Då var det allt :)

Ps! jag sa att detta skulle ta låååång tid så ni som har läst hela får en stooooor beundran av mig :):)

TACK FÖR ATT NI LÄSTE :D:D:D

  


  




Av Julia o Isabell - 17 juli 2011 15:08


Kroatien :D:D


  

En bild på meej :P XD /Julia xD     

Kroatien :)   

Vildvuxna vindruvor på Opatlija :D 

  

Arenan i Pula :)

  

Natur i kroatien bara :P 

  

Vindruvorna igen xD    

En till bild på arenan :P   

Okej sista bilden på arenan jag lovar XD :D   


Hej då har jag (Julia) varit i Kroatien :d. Det var jätte roligt och man fick se olika spännande platser. Den underbara naturen gör det så roligt att fotografera särskilt de vild vuxna vindruvorna som ni kanske ser på dem två bilderna. Sen är det ju den ultra gammla arenan i Kroatien som ligger i Pula, den byggdes under första århundrarde efter kristus och sägs att den var som "underhållning" för kungen på den tiden. Det var som ett slags gladiator spel som var på liv och död. Som sagt det finns fler underbart spännande platser men det skulle bli en bok om jag berättade xD. Jag var ju i staden Opatija, den var en mycket gillad stad enligt mig för man hade allt möjligt där butiker,klädesaffärer,resturanger och man hade när till andra storstäder så man kunde tas sig från Opatija till Pula på ungefär en timme. Vädert där var perfekt ungefär 29-30 grader varje dag så det var väldigt varmt.

Det var lite om min resa :D

  

Av Julia o Isabell - 9 juli 2011 17:46




LÄNGTAR EFTER FILMEN :D:D

Nu har boken kommit ut :d

Vill läsa den :D


  

Av Julia o Isabell - 9 juli 2011 17:12





Denna kameran har jag :D

Jag tycker den tar JÄTTE bra bilder och är väldigt kompakt. Plus fick man den för ett bra pris och med väska o minneskort. Så det var ett JÄTTE BRA köp. Den är ganska lätt hanterad man kan lätt hitta grejer för att få bra bilder men de som vill ha typ jätte jätte bra bilder så tror jag det finns kurser för fotografering men jag är inte så intresserad av kurser för jag är nöjd men de som vill kan ta det, man kan hitta sådant på internet.

Så det var lite om Nikon kameran. :D 

Presentation


Hej och välkommna till vår blogg!

Vi är två tjejer som gillar att blogga vi heter Isabell och Julia och vi bloggar om allt möjligt, hoppas att ni gillar bloggen och stannar kvar ♥

Fråga mig

110 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du bäst om ?
 Långa inlägg
 Korta inlägg
 Båda !!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Julia o Isabell


Ovido - Quiz & Flashcards