FotoFun

Alla inlägg under oktober 2013

Av Julia o Isabell - 29 oktober 2013 21:15

Förlåt att inlägget inte kom igår, men skulle precis börja skriva när mamma sa att det var dags för oss att sova   

Hursom helst så är jag nu klar med mitt lilla projekt som jag visade i förra inlägget!

Har du inte läst det, så gör det innan du läser det här inlägget.

Här är länken: http://fotofun.bloggplatsen.se/2013/10/27/10297538-snart-klar/


Här kommer en resultat bild:   

 

Ganska liten, men den blir större om du klickar på den!

Men eftersom ni kanske vill virka en liten pingvin ni med, så kommer det en länk till mönstret här nedan:

http://idaskreativa.blogspot.se/2010/01/gratis-monster-en-forvirrad-liten.html

Bloggen är väldigt bra och har en del gratis mönster, vilket såklart är bra!   


Jag ger mönstret och min egen pingvin fyra av fem!

        


Hoppas ni är nöjda med dagens inlägg!

Vi ses / Isabell   


Av Julia o Isabell - 27 oktober 2013 18:00

Nu är lovet äntligen här! Vilket innebär mer uppdatering, hoppas jag i alla fall  

Men det känns som om att jag är påväg tillbaka till en bra uppdatering!

För idag blev jag väldigt sugen på att blogga faktiskt, och nu sitter jag här.

Men förlåt mina läsare som inte längre är många, men jag ska skärpa mig nu!

På riktigt denna gången!


Hur som helst, idag ska ni få ett smakprov på ett virkprojekt jag håller på med just nu. Ni kommer inte få någon länk till mönstret och inget betyg eftersom jag inte är helt klar än. Men mer info och länk till mönstret kommer imorgon! ♥

Så idag får ni nöja er med en ganska liten bild, bara för att inte avslöja för mycket.

Nu känner jag mig väldigt hemlig ....   Här kommer en liten bild:

 

Vi ses imorgon / Isabell   

Av Julia o Isabell - 20 oktober 2013 20:30

Nu var det ju ett tag sedan jag bloggade, men det ska det bli ändrig på nu! För nu är det dags för ett litet inlägg   


I fredags var jag och Bettina (www.bloggfreaken.bloggplatsen.se) på ett Halloween Disco i skolans matsal. Eller egentligen är det ju inte skolans matsal, för den ligger ungefär 100 meter från skolan. Men hur som helst var vi där på ett Halloween Disco som varade mellan 19:00 - 22:00. Vi hade riktigt kul och åt mycket godis    Men tyvärr var detta mitt sista halloween disco, för skolan har bara discon för 4-6:orna, och nästa halloween är jag ju en sjua. Lite synd, men någon gång måste man ju växa upp   Fast vi hade riktigt kul och jag blev väldigt nöjd med min kostym. Bad mamma ta bild på den, så här kommer det:

 

Lite dåligt ljus, men vi kunde ju inte ta den ute för det var för mörkt.

Men jag ska likna en hemmafru från 1800-talet som slaktar kött   Moahahha!   

Det var nog allt, ha det så bra / Isabell   


Av Julia o Isabell - 13 oktober 2013 20:00

Den senaste veckan har det inte varit lite dålig uppdatering, och det är för att jag fyllde år i tisdags.

Så jag har liksom haft fullt upp med mina presenter   

Och tack till Olga som äger bloggen www.Aglo.bloggplatsen.se, som skrev ett grattis inlägg till mig i tisdags!

 

Men idag hade jag ett "kalas" med farmor och farfar. Men det var inte direkt något kalas, mer som en träff där jag fick paket!    Hur som helst så fick jag en skateboard och en gris pipleksak till Othello. Men det var alla jag hade att komma med idag. Ska försöka fixa ett dagens inlägg så snart så möjligt. Ha det så bra / Isabell   

Av Julia o Isabell - 5 oktober 2013 21:38

Gillar du precis som jag att titta på MineCraft videos på YouTube?

Isåfall ska du kolla in min guide till dom bästa 3 kanalerna om Minecraft!   

Vi börjar på nummer ett och slutar på nummer tre. Nu kör vi!

MinecraftSweden


MinecraftSweden är en svensk youtube kanal som passar bra för dom som inte är så bra i engelska. Dom gör väldigt roliga videos och jag blir alltid lika glad när dom har laddat upp något nytt!

Har skrivit om dom en gång förut: http://fotofun.bloggplatsen.se/2013/07/14/10019033-minecraftsweden/

I det inlägget finns mer info och åsikter. Och anledningen till att MineCraftSweden är min favorit kanal är att jag följt dom ett tag och gillar deras videos väldigt mycket. Har sett det mesta på deras kanal. Här är första delen i en av deras bästa serier:


JackFrostMiner


JackForstMiners kanal är på engelska och handlar mest om MineCraft PE. Men han gör även let's plays på andra spel också. Men jag kollar bara på hans minecraft videos. Han är väldigt duktig enligt mig och dem flesta av hans videos är korta, vilket är bra om man inte har så mycket tid. Men han gör också långa videos ibland. Men han laddar upp lite oftare än MineCraftSweden. Därför kan man kolla på honom medans man väntar på andra klipp. Här ett av hans populäraste klipp:


WorldOfGamingTV1

Detta är en bra youtube kanal som lägger upp videos på engelska. Även han spelar mest MineCraft PE. Innan lade han dock upp klipp oftare, men nu med mera mellanrum. Men det kan ha med att skolan har börjat igen. Men inte så mycket skriva om honom, mer än att han är duktig. Här kommer en video som han har gjort:

Hoppas ni gillade inlägget, Vi ses / Isabell   

Presentation


Hej och välkommna till vår blogg!

Vi är två tjejer som gillar att blogga vi heter Isabell och Julia och vi bloggar om allt möjligt, hoppas att ni gillar bloggen och stannar kvar ♥

Fråga mig

110 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du bäst om ?
 Långa inlägg
 Korta inlägg
 Båda !!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Julia o Isabell


Ovido - Quiz & Flashcards