FotoFun

Alla inlägg under januari 2013

Av Julia o Isabell - 31 januari 2013 19:46

Idag var det den första slöjdklubben . Vi gjorde små lådor av lite tjockare papper. Det var inte jätte kul men min låda blev ganska bra om jag får säga det själv. I den lade jag mina misslyckade virkningar. På slöjden idag lärde jag mig nämligen virka, så jag fick öva lite innan jag fick börja med min gubbe. Det var även redovisning idag på slöjden så vi fick ta hem våra saker, så jag tog hem mitt borderi som föreställer en kanin med morot. Tänkte visa en bild på allt som jag skrivit om nu och det kommer här:

 

Vi ses imorgon / Isabell !

Av Julia o Isabell - 30 januari 2013 19:47

 

Idag i skolan hade vi judo. Vi slogs inte så mycket utan gjorde mest några kast och fast hållningar. Sedan gjorde vi lite kullerbyttor vilket var pinsamt eftersom jag inte kunde det. Man lärde sig det när man var mindre och då gjorde man det hela tiden, men sedan fick man ingen användning av det så man glömde helt enkelt bort det. Det var i alla fall ganska kul, men lite läskigt att bli kastad. Sedan skulle man ha långarmad tröja och långa byxor så det var lättare att greppa varandra. Vi ses / Isabell   

Av Julia o Isabell - 29 januari 2013 19:26

Just nu pratar jag med Olga på Skype. Jag laddade ner appen för ett tag sedan och tycker väldigt mycket om den och det bästa är att det är gratis. Som ni ser på bilden ovan kan man gå ur Skype men ändå fortsätta prata. Förlåt att det inte blev ett så intressant inlägg idag men jag hade ingen inspiration. Vi ses / Isabell :)

Av Julia o Isabell - 28 januari 2013 18:55

Äntligen börjar bloggen leva upp till sitt namn!
Vi ses / Isabell

Av Julia o Isabell - 27 januari 2013 17:00

 

Idag hade jag tänkt tipsa om två väldigt bra böcker som jag precis läst ut. Böckerna heter "Familjen Bliss magiska bageri" och "Vilda tiger trubbel". Den sista har ett lite anorlunda namn men när man läser boken förstår man varför den heter så. Tänkte skriva vad som står på baksidan av böckera så man kan se om man verkar intresserad eller inte. 


Familjen Bliss magiska bageri


Familjen Bliss har ett bageri. Och de har en hemlighet, en gammal kokbok med recept på magiska bakverk. När föräldrarna måste resa bort får Rose och hennes syskon vakta kokboken. Den får inte hamna i orätta händer för då kan vad som helst hända. Och syskonen får absolut inte använda den. Men precis när föräldrarna har åkt dyker det upp en mystisk främling, moster Lily. Hon visar sig vara mycket intresserad av kokboken och plötsligt är allt ett ända kaos ...


Boken består av 271 sidor.

Författaren heter Kathryn Littlewood.


Vilda tiger trubbel


Tori och Taya är tvillingar, fast olika i allt förutom sitt identiska yttre. Men de har en sak gemensamt - de är båda inbitna djurvänner. Tur är det väl då att tvillingarnas mamma tar hand om vilda och exotiska djur. Just nu delar familjen till exempel sitt hem med två tigerungar som blivit vanvårdade av sin tidigare ägare. Att ha tigrar i huset är fantastiskt, men när systrarnas pappa blir alvarligt sjuk och måste sluta jobba så kanske familjen inte längre har råd att ta hand om sina lurviga gäster. Enda räddningen tycks vara att starta en djurmoddellsargentur. Men hur lär man två busiga tvillingtigrar att gå fot.


Boken består av 208 sidor.

Författaren heter Lucy Countenay.


Båda böckerna slutar väldigt spännande och man får inte riktigt svar på alla frågor, men jag hoppas det kommer en del 2.

Vi ses / Isabell   



Av Julia o Isabell - 26 januari 2013 17:53

Idag har jag varit ute med Fluff och tagit några bilder till instagrammen och bloggen.  

Och sedan anföll han frigoliten som ska hålla hans bur varm.  

Vi ses / Isabell   

Av Julia o Isabell - 25 januari 2013 16:50

Igår var jag med Olga och då var tanken att jag skulle få CBR, men jag glömde honom hos Olga. Så idag fick Olga ta med sig honom stoppad i påsar (lite pinsamt att ta med en fet räv till skolan). Men nu har han i alla fall kommit hit igen. Så idag ska vi se till att hitta på något kul. Just nu leker han lite med sina kompisar i min säng. Men han tog en liten paus i leken och tog några bilder med mig !

 

Vi ses / Isabell   

Av Julia o Isabell - 24 januari 2013 17:50

 

Grattis på födelsedagen Fluff ! Nu har min kanin blivit riktigt stor, men han är ändå alltid lika söt. Så nu är Fluffe-gubben två år, och har blivit en stor pojke. Han fick lite nya pelets från djuraffären i present. Hoppas du får en underbar födelsedag Fluff !!   

Vi ses imorgon / Isabell :)

Presentation


Hej och välkommna till vår blogg!

Vi är två tjejer som gillar att blogga vi heter Isabell och Julia och vi bloggar om allt möjligt, hoppas att ni gillar bloggen och stannar kvar ♥

Fråga mig

110 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du bäst om ?
 Långa inlägg
 Korta inlägg
 Båda !!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Julia o Isabell


Ovido - Quiz & Flashcards