FotoFun

Alla inlägg den 5 januari 2013

Av Julia o Isabell - 5 januari 2013 13:00

Som sagt tog mobilspels veckan igentligen slut igår, men eftersom jag missade att göra det i måndags kommer ett extra inlägg nu. Idag ska jag skriva om ännu ett spel från Toca Boca. Spelet heter Toca Doctor och finns i app store men antagligen inte för android. Spelet finns i en gratis version och en som kostar 15 kronor. Gratis versionen heter Toca Doctor Lite och den för 15 kronor Toca Doctor. Gratis vesionen innehåller 5 minispel och den fulla versionen 21. Det jag ska skriva om nu är gratis versionen. När du öppnar spelet ser det ut såhär:

 

Klicka som vanligt bara på startknappen så börjar spelet. När du gjort det kommer du hit:

 

Nu kan det vara lite svårt att veta vad du ska göra, jag förstod i alla fall inte direkt. Men klicka på den lilla gubben i vänstra hörnet. Då kommer han pricka ut några röda prickar, såhär:

 

Klicka bara på någon av dem röda prickarna så startar ett minispel. Du kan göra dem i vilken ordning du vill. Här är ett exempel på hur ett minispel kan se ut:

 

Och när du gjort klart alla mini spel kommer det se ut såhär:

 

Men om du vill spela om någon är det bara klicka på en av prickarna. Detta spel kanske är lite barnslig för en 11 åring eftersom det är så lätt. Men jag laddade ner det för jag gillar hur Toca Boca gör sina appar. Så jag provade och tyckte det var ganska tråkigt men ju mer man spelar ju roligare blir det. Men nu är mobilspel veckan slut på riktigt men om ni vill kan vi ha fler sånna här veckor på bloggen. Fast det får vänta ett tag eftersom jag skrivit om nästan alla spelen på min mobil. Men ha det så bra så länge, så ses vi snart / Isabell   

Presentation


Hej och välkommna till vår blogg!

Vi är två tjejer som gillar att blogga vi heter Isabell och Julia och vi bloggar om allt möjligt, hoppas att ni gillar bloggen och stannar kvar ♥

Fråga mig

110 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du bäst om ?
 Långa inlägg
 Korta inlägg
 Båda !!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Julia o Isabell


Ovido - Quiz & Flashcards