FotoFun

Alla inlägg den 4 januari 2013

Av Julia o Isabell - 4 januari 2013 13:30

Idag ska jag tipsa om mobilspelet Toca Band. Det är gratis och går att ladda ner i app store men det finns nog inte till android. I spelet ska du göra ditt egna band. Det är enkelt och det finns ingen som säger vad du ska göra, det är helt fritt ! Såhär ser det u när du startar:

 

Klicka som vanligt bara på start knappen. När du gjort det börjar spelet på riktigt och du kommmer hit:

 

Här kan du välja mellan 16 olika karaktärer. Placera dem på scenen och låt dem sjunga. Det blir olika ljud beroende på var du placerar dem. Det finns tre olika stadien att välja mellan: det röda, gröna och blåa. På det blåa sjunger dom snabbast och grönast långsammast. I app store står det var varje karaktärr heter och var dem gör, så jag tänkte skriva ner den listan:


Bang Bang Chef - trummor

Dancy Nancy - piano

Mr Whizzle Whiz - visselpipa

Shaky McBones - maracas

Zuzz - dragspel

Figara - operasångerska

Kalinka - sång

Stikk Figga - rappare

Lil' Riff - gitarr

Frig'n Frog - groda

Wao Miao - theremin

Tic Toc - urverk

Shoe String Charlie - basgitarr

Balooney - ballong

Dolores - slagverk


Sedan kan du också köra solo med varje karaktär. Det gör du genom att placera dom på stjärnan. Då får du även spela dem själv. Jag kan inte gå igenom hur du kör solo med varje karaktär så du får helt enkelt prova dig fram, men såhär kan det tillexempel se ut:

 

Nu har jag igentligen gjort klart mobilspels veckan men eftersom jag inte hann göra något i måndags så tänker jag göra ett extra mobilspels inlägg imorgon. Det var nog allt just nu. Ha det så bra / Isabell   


Presentation


Hej och välkommna till vår blogg!

Vi är två tjejer som gillar att blogga vi heter Isabell och Julia och vi bloggar om allt möjligt, hoppas att ni gillar bloggen och stannar kvar ♥

Fråga mig

110 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du bäst om ?
 Långa inlägg
 Korta inlägg
 Båda !!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Julia o Isabell


Ovido - Quiz & Flashcards