FotoFun

Alla inlägg under augusti 2012

Av Julia o Isabell - 31 augusti 2012 15:30

Hejsan   


Japp idag är det äntligen fredag. Idag i skolan hade vi teatime.

Där ska man dricka te och äta kakor och så ska man såklart prata engelska. Det är olika värdar varje vecka och denna veckan var det jag som var värd. Det är värdarnas uppgift att ta med kakor och duka. Det var faktiskt ganska kul att vara värd för man får ju välja kakor man själv gillar. Jag valde "balerina marängsviss", Mycket goda kakor   

Och sedan gjorde vi också ett experiment i skolan. Fört hade vi tre muggar med vatten som vi sedan hällde karamellfärg i och sedan satte vi ner vita blommor i muggarna. På måndag får vi veta vad som hände med blommorna. Jag tror att blommorna kommer suga åt sig det färgade vattnet som sedan kommer färga kronbladen   


Nu hade jag tänkt göra en En hiss & diss för det var länge sedan vi gjorde det.

Här kommer den:

 

Hissen & Dissen kommer handla om insekter.


Hiss                      &                       Diss           


Fjärilar                         &                             Spindlar

Flugor                          &                             myggor

Nyckelpiga                  &                             Skalbagge

Sniglar                         &                             Mördarsniglar

Myra                            &                             Pissmyra

Larver                          &                             Teskärtar

Trollslända                   &                             Getingar

                                
                                                  
                                                         

                                                          

Japp det var nog allt just nu.

Vi ses / Isabell


            






Av Julia o Isabell - 29 augusti 2012 18:52

Hej   


Idag i skolan hade vi idrott. Vi skulle öva inför en sak som heter skoljoggen som vi gör varje år på vår skola.

Så som ni kanske förstod så övade vi på löpning. För övrigt så har det inte hänt något speciellt men imorgon är det både musik och slöjd :D

Men idag på klubben så pärlade jag en iphone. Jag blev ganska nöjd fast den var lite för bred.

Men såhär ser den ut:

 

(ursäkta att den är lite suddig, hoppas ni såg endå)

Glömmde skriva att jag inte gjorde den helt själv jag kollade på en bild ;)


Japp det var nog allt just nu.

Vi ses / Isabell




Av Julia o Isabell - 28 augusti 2012 18:40

Hej   


Idag i skolan fick vi våra första läxor. Det var faktiskt inte så illa för vi har den i en hel vecka.

Och vi fick bara 3 olika läxor. Två i engelska och en i svenska.

 Men för utom det så har vi inte gjort något speciellt.

Vi har såklart arbetat men det gör man ju varje dag så det var ju inget särskilt.

Jag har inget mer att skriva så jag visar en bild jag gjort i paint.

  

Hejdå / Isabell

Av Julia o Isabell - 26 augusti 2012 17:21

Hej   


Nu har jag precis varit ute och åkt inlines. Även kallat rullskriskor, men jag brukar säga inlines.

Jag har faktiskt åkt rätt mycket dom senaste dagarna men man får ju njuta för man kan ju inte åka på vintern om det är is ute.

Men man kan ju förstås åka skridskor på vintern för det är ju typ samma sak.

Så man kan väl säga att man lär sig två färdigheter i en. Jo jag bad pappa att ta foto när jag åkte och han gjorde det såklart.

 

Japp jag har alla skydd som finns ;)

Hejdå / Isabell

Av Julia o Isabell - 25 augusti 2012 22:55

Haha ja detta är vad som händer när Julia har tillgång till en penna och ett papper! Denna gjorde jag då igår klockan elva eller tolv tror jag det var hehe xd Hade bara lust för att rita så blev det såhär! :) / Julia :)

Av Julia o Isabell - 25 augusti 2012 22:48

God kväll alla glada! Ja då är jag nästan klar med min två sidors långa engelska uppsats och känner bara att ögonlocken kasar ner haha men tror ändå jag inte kommer kunna sova eftersom det är ett himla liv ute på min gata nu i sommarlust! Tror det är någon som har en fest eller nåt! Undrar om man inte ska hänga på i pyjamas hahaha nä usch ligger hellre och sover haha xd här kommer lite fina och gulliga bilder! :) / kram Julia :)

Av Julia o Isabell - 25 augusti 2012 19:18

Tjena   


Idag har jag  varit med min kompis Olga. Ni kanske har kollat hennes blogg, men om inte gör det ;)

Den heter www.aglo.bloggplatsen.se

Hon skriver mest om sitt liv men ibland om lite musik och annat. Och så skriver hon ganska mycket om ridning för hon går liksom på det.

Ja ärligt talat hann vi inte göra så mycket för Olga hade inte ätit lunch när jag kom så vi gick och handlade lite. Och sedan var det bara att tillaga det. Igentligen skulle det bara ta 11-12 minuter att värmna pizzan vi köpte men helt plötsligt var klockan 16:30.

Snacka om sen lunch   

 

Gorde mest bilden för att inlägget inte skulle bli tråkigt.

Ha det bra / Isabell



Av Julia o Isabell - 23 augusti 2012 17:31

Hejsan   


Idag var det tredje dagen i skolan. Tyvärr glömmde  jag bort att skriva igår men nu kommer ett litet inlägg om idag.

Japp idag i skolan hade vi musik och slöjd. På musiken så lyssnade vi först på små stycken av musik och skulle berätta om känslan vi fick av musiken. Efter det så sjöng vi lite allsång och sedan var musiken slut. På slöjden fick vi träslöjd och jag började på ett hopp hinder på Fluff.

Jag kommer såklart visa er när jag är klar men det dröjer nog några veckor för vi har bara slöjd en gång i veckan.

Men jag tycker att det här var en bra dag fast jag tycker vi skulle haft slöjden och musiken på olika dagar. Plus att när "Söjd klubben" börjar kommer det antagligen vara på torsdagar som förra terminen så det kommer bli slöjd,slöjd.

Men jag gillar ju slöjd så det är bara kul.

 

Bild på mig som hoppar ;D


Hejdå / Isabell

Presentation


Hej och välkommna till vår blogg!

Vi är två tjejer som gillar att blogga vi heter Isabell och Julia och vi bloggar om allt möjligt, hoppas att ni gillar bloggen och stannar kvar ♥

Fråga mig

110 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du bäst om ?
 Långa inlägg
 Korta inlägg
 Båda !!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Julia o Isabell


Ovido - Quiz & Flashcards