FotoFun

Alla inlägg under december 2012

Av Julia o Isabell - 26 december 2012 14:37

Tog en bild med telefonen för en liten stund sedan som jag blev ganska nöjd med. Den är tagen i trädgården på ett gammalt träd. Tänkte att ni skulle få se den också, vi ses / Isabell :)

Av Julia o Isabell - 25 december 2012 21:40

Ni kanske undrar var alla änglar jag fick i min kalender blev av. Jo i sommras så fick mamma ett olivträd som nu står i köket, och där hänger alla änglar tillsammans med några polkagrisar. Ha en trevlig kväll / Isabell

Av Julia o Isabell - 25 december 2012 17:07

Tog några nya bilder med telefonen nyss. Bloggplatsen appen funkar i alla fall fint så nu kan jag blogga nästan var jag vill :) jag har alltid tyckt att iPhone varit onödig och som en helt vanlig mobil men jag hade fel, den var så otroligt bra ! Det känns nästan lite overkligt att jag har en iPhone nu det känns som om det är någon annans som jag lånar, men det är verkligt ! Ha det bra / Isabell <3

Av Julia o Isabell - 25 december 2012 16:08

Hej, nu har jag laddat ner bloggplatsen appen till min nya IPhone 4. Det är första gången jag bloggar från mobilen så det kanske inte blir så jätte bra. Men det är ett test som sagt. Det var nog allt. Vi ses / Isabell

Av Julia o Isabell - 25 december 2012 10:47

Här kommer en bild på Iphone skalen jag fick igår :)

 

Kan ni se vilket som har telefonen i sig ? Det kanske inte syns så bra, men dom är i 3D. 

Vi ses senare idag / Isabell

Av Julia o Isabell - 24 december 2012 22:04

 

Detta fick jag idag på i kalendrarna julafton. En stor choklad tomte, en ängel med harpa och en skyddsängel. Jag hoppas ni har haft en riktigt god jul för det har jag. Tyvärr kan jag inte visa bilder på allt jag fått men en sak kan jag säga och det är att jag fått en Iphone 4 i svart ! Fick även tre skal till den som jag visar bilder på imorgon. Hoppas ni har haft god jul / Isabell

Av Julia o Isabell - 24 december 2012 14:00

Minns ni att jag skulle göra ett kamera inlägg för någon vecka sedan ? Men det blev inte som planerat så det kommer nu istället. Denna gången kommer det inte handla om kameror utan det man gör med dom, tar bilder alltså. Idag tänkte jag dela med mig av mina bästa bildtips. Det kanske inte blir så många men dom viktigaste. Här kommer dom:


* Ljuset är väldigt viktigt på en bild. Ha gärna starka lampor och lys upp med när du tar en bild. Om du ska ta bild på dig själv behövs det kanske inte men om du ska fota en sak kan det var bra. Och på sommaren fota gärna ute, där blir det nästan perfekt ljus.


* Bakgrunden är också viktig. Vad du än ska fota så se till att röja undan lite. Om du tillexempel ska ta en bild ute så kanske det inte är så kul om det står en soptunna mitt i bilden. Så glöm inte bakgrunden.


   

Mina två favorit bilder ! Fast jag har inte tagit dom. Den första har pappa tagit och den andra Julia.

God Jul / Isabell   

Av Julia o Isabell - 24 december 2012 13:11

Hej, nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli tre så att man kan börja fira jul på riktigt. Ska bli roligt att öppna paket. Men klockan 3 ska vi i alla fall åka till mormor och morfar. Vi ska ta med alla paket, inte för att jag vet hur det ska gå till.

 

En paint bild jag gjorde förra året. Som ni kanske ser var jag inte så erfaren då. 

Men här kommer en liten jullåt jag vill dela med er:

Sitter och diggar med nu.......hahaha ;) vi ses när jag kommer hem / Isabell


Presentation


Hej och välkommna till vår blogg!

Vi är två tjejer som gillar att blogga vi heter Isabell och Julia och vi bloggar om allt möjligt, hoppas att ni gillar bloggen och stannar kvar ♥

Fråga mig

110 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du bäst om ?
 Långa inlägg
 Korta inlägg
 Båda !!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Julia o Isabell


Ovido - Quiz & Flashcards