FotoFun

Alla inlägg den 16 december 2012

Av Julia o Isabell - 16 december 2012 17:30

Ni kanske minns att jag skrev "vi ses imorgon" i förra inlägget. Det blev inte riktigt så  .  Men vi har precis julpyntat lite så jag tänkte visa bilder. Jag tog bara bilder på julgrannarna men vi har pyntat lite här och var. Men det får jag visa någon annan gång.

 

Den stora granen i vardagsrummet. Och fråga inte varför mamma är med på bilden det liksom bara blev så.

 

Granen på mitt rum. Jag har fixat den lite nu så att den inte lutar. Men vi ses / Isabell


Av Julia o Isabell - 16 december 2012 15:30

 

Detta fick jag i mina kalendrar idag. En ängel med harpa, en choklad kula och två badkulor. Fast från början när jag öppnade lucka 16 tiil badkalendern var den tom . Så mamma började känna på luckorna från utsidan och märkte att lucka 23 var ganska "tjock". Så hon stoppade in handen genom ett hål från öppnade luckor runt om kring. Hon öppnade alltså aldrig lucka 23 utan lyckades få ut en sak i alla fall. Kanske inte så bra förklarat men det är därför badkulorna är lite mosade. Vi ses imorgon / Isabell

Av Julia o Isabell - 16 december 2012 11:47

Här kommer en bild jag var ute och tog nyss.

 

Okej nu tänker ni att jag inte alls tog den nyss eftersom det är snö ute. Men såhär gjorde jag:

 

Ni ser säkert blommorna som sticker ut under snön. Jag gick fram dit och tog en bild där bara blommorna syntes. Så där, nu har jag lurat er lite grann ;) Ha det så bra / Isabell


Av Julia o Isabell - 16 december 2012 10:00

Nu är det äntligen dags för lucka 3 i fotofuns julkalender. Då tycker jag vi öppnar lucka 3 nu.

 

Bakom dagens lucka hittar vi då "en kort jul berättelse du skrivit". Detta är dock en börjaberättelse från skolan så jag har inte skrivit början !


Kalle står brevid ett träd. Han hör hur det prasslar och surrar i trädet. "Jag måste nog klätra upp och se vad det är", tänker Kalle. Så börjar han klättra. När han kommer upp i trädet ser han tomten sitta och gråta. "Hej Kalle", sa tomten samtidigt som han tårkade en tår. "Men tomten varför gråter du ?", frågade Kalle och satte sig på en gren. "Jo Kalle du förstår, jag är lite orolig för att jag inte ska komma igenom alla skortstenar på julafton", svarade tomten. "Men det har ju gått bra alla andra år", säger Kalle. "Ja men jag har gått upp lite", svarar tomten skrattande och klappar sig på magen. "Men det är ju bara sommar, du hinner gå på diet", föreslår Kalle. "Ja Kalle det har du rätt i men jag kan inte vara tomten om jag är smal", Svarar tomten lite bekymrat. "Men du behöver inte banta så mycket", säger Kalle. "Okej, tack Kalle", svarade tomten och tog ett vigt skutt ner från trädet. "Nu ska jag börja min diet", ropade tomten innan han försvan. Bilden blev suddig och Kalle öppnade ögonen. Han tittade på klockan som visade 07:36. Kalle gick upp och tittade ut genom fönstret. Dom första snöflingorna låg redan på marken, och det var snart jul.


Okej då var dagens lucka avklarad men det kommer en ny nästa vecka. Då ska vi få se vad som finns bakom sista luckan....

Glad advent / Isabell   .

Presentation


Hej och välkommna till vår blogg!

Vi är två tjejer som gillar att blogga vi heter Isabell och Julia och vi bloggar om allt möjligt, hoppas att ni gillar bloggen och stannar kvar ♥

Fråga mig

110 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du bäst om ?
 Långa inlägg
 Korta inlägg
 Båda !!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Julia o Isabell


Ovido - Quiz & Flashcards