FotoFun

Alla inlägg under juli 2012

Av Julia o Isabell - 9 juli 2012 10:49

Hej   


Jag är ledsen att morgon inlägget kom lite sent idag men jag var tvungen att ducha först.

Men nu kommer iallfall morgon inlägget som idag ska handla om.....................fosiler av småkryp.

Okej det lät inte så interresant   

Men man kanske inte ska kalla det fosiler det är liksom mer småkryp i en liten plastbit.

Det är en skalbagge och en liten skorpion.

Ja här är en bild så kanske ni förstår vad jag menar.

 

Okej nu förstår ni förhoppnigsvis vad jag menade.

Jag tror att jag har köpt dom i Lund.

Och jag tror affären hette "Tiger"

Om ni undrar om det är riktiga insekter eller om dom bara är plast, så tror jag dom är plast.

Men jag är inte säker.

Ja det finnns inte så mycket mer att säga men som kvälls inlägg kommer ni få se mina "godisar" jag berättade om igår.

Ha det bra / Isabell



Av Julia o Isabell - 8 juli 2012 18:17

Hej   


Japp nu kommer det lilla kvälls inlägget.

Som kvälls inlägg idag hade jag tänkt visa några bilder på min babusjka.

Jag vet inte om jag stavade "babusjka" rätt.

Iallfall så tror jag att Julia köpte den när hon var i Ryssland.

Fast att den var köpt i Rysslan kunnde ni nog gissa eftersom det är där man brukar köpa dom.

Och om ni undrar så brukar vi köpa saker till varandra när vi är på semester.

För er som inte visste det så är en babusjka en sorts docka med fler små dockor i sig.

Den är gjord av trä om ni undrar.

Här är två bilder så att ni förstår vad jag menar.

   

Okej det tog ett tag för datorn ville inte ladda upp bilderna.

Så jag tog en bild från google och lade in den.

Men sen tänkte jag göra ett sista försök och när jag gick in på bidarkivet så kom bilderna fram  


Ja det finns nog inte så mycket mer att säga om min lilla docka.

Men jag tycker iallfall att den är väldigt fin.


Jo ni kanske kommer ihåg att jag visade bilder på några mobilskal typ förra veckan.

Och för några dagar sedan så berättade jag ju om en en persons blogg som gjort några av dem mobilskalen.

Men tyvärr bloggar hon inte där längre så jag vet inte om man kan beställa saker längre.

Men i sitt sista inlägg länkar hon till en ny blogg tror jag och man kanske kan beställa där eller kan man bara titta på det hon gjort innan.

Jag vill även berätta att jag har gjort några "godisar".  Så jag kanske visar dom imorgon för dom är inte helt klara än.


Ja det var nog allt.

Vi ses / Isabell



   





Av Julia o Isabell - 8 juli 2012 10:38

God Morgon   


Nu kommer dagens morgon inlägg ;D

Som morgon inlägg idag hade jag tänkt visa dagens kläder.

Alltså göra ett mode inlägg.


Idag vet jag tyvärr inte var någonting är köpt för utom min kofta.

Men här är ialfall en bild på mina kläder idag.

 

Var är kläder na köpta ?


Kläningen: Vet ej.


Diademet: Vet ej.


Koftan: Kappahl.


Ja det var kanske lite onödigt att skriva var kläderna är köpta.

Men jag gjorde det endå.


Ha det bra / Isabell


Av Julia o Isabell - 7 juli 2012 19:02

Hej   


Jag är ledsen att inlägget blev lite sent idag.

Men jag har varit med min kompis Olga.

Och när jag kom hem var klockan 18:15. Så jag var tvungen att äta kvällsmat först.

Men nu kommer det lilla kvälls inlägget.


Jo dom flesta har säkert ätit Marabou choklad.

Men inte lika många har ätit Marabou choklad cookies.

Men det har jag, och jag vill bara säga att dom är JÄTTE goda.

Dom flesta tycker ju om vanlig Marabou choklad får jag hoppas. Men om man gillar deras choklad gillar man absolut det här kakorna.

Så dessa extermt goda kakor får en stor tummen upp   

Om ni inte kan hitta dom i eran mataffär så kanske det hjälper om ni får se omslaget.

  

Och för er som undrar ser kakan ut såhär:

 

(ursäkta suddig bild)


Japp det var nog allt just nu.

Kolla gärna in min kompis Olgas blogg: www.Aglo.bloggplatsen.se

Ha det bra / Isabell

Av Julia o Isabell - 7 juli 2012 11:16

Hej   


Nu har jag och pappa precis varit ute på en springrunda.

Pappa sprang fast jag cyklade så man kanse ska kalla det cykel och springrunda.

Nu hade jag iallfall tänkt visa mina och Julias växter   

Ni gamla läsare kanske kommer ihåg att jag och Julia visade våra växter som bestod av blommor och grönsaker förra året.

Och detta året har vi också planterat lite fast vi har inte sett några grönsaker än    Men dom kommer när dom är redo att komma.

Om ni undrar så planterar vi växter nästan varje år.

   

De olika växterna:


* Gurka

* Tomat

* Ärtor


Ja lovar att så fort det kommer upp några små grönsaker kommer jag berätta det 

Jag har även kommit på ett sätt att kunna uppdatera bloggen bra men ändå njuta av sommaren   

Det kommer nog bli 2 inlägg per dag.

1 inlägg på morgonen mellan klockan 10-11

1 inlägg på kvällen mellan klockan 17-18


Jag vet inte hur det kommer gå men jag ska försöka.

Men jag vill inte blogga hela sommaren.

Ha det bra / Isabell





Av Julia o Isabell - 6 juli 2012 17:47

Hej    

   

Denna rockring köpte jag i onsdags när jag och mormor och morfar var på "lekoseum"

Om ni inte kommer ihåg att jag berättade om att jag varit på "lekoseum" kan du läsa om det här:  http://fotofun.bloggplatsen.se/2012/07/04/8190483-lekoseum/

Själv tycker jag att det är en väldigt fin rockring.

Fast jag har ju bara haft den några dagar och den är redan lite sliten   

Men det mesta går sönder någon gång.


Ja det kanske inte var ett så intresant inlägg men jag gör kanske fler idag eller imorgon.

Ha det bra / Isabell




Av Julia o Isabell - 6 juli 2012 10:16

God Morgon <3


Just nu lyssnar jag på sommarlov i radio   

Fast det är typ slut nu så jag har bytt till vanlig radio.

Det är också bra fast det är reklam nu   

Okej jag har faktiskt ínte så mycket mer att säga men det kommer nog fler inlägg idag.

Okej jag kan ju berätta om igår.

Som ni kanske kommer ihåg så berättade jag att pappa kompis skulle komma och ta med sina döttrar.

Så jag lekte med dom fram tills vi skulle äta   

Sen åkte jag, pappa, pappas kompis och hans döttrar och spelade tennis.

Fast jag och pappas kompis döttrar spelade inte men vi lekte lite annat.

Och när dom spelat klart gick vi och badade i en sjö och då var klockan 20:00     

Fast det var faktist inte alls kallt det var varmt.

Fast det blev kallt när man gick upp igen   


Ha det bra / Isabell



Av Julia o Isabell - 5 juli 2012 16:27

Hej   


Ja nu hade jag tänkt passa på att göra ett inlägg för det är så att vid klockan 17:00 kommer pappas kompis på besök.

Och han ska ta med sig en av sina döttrar. Så mitt uppdarag är att leka med henne.

Och sedan ska jag, pappa, pappas kompis och pappas kompis dotter och spela tennis.

Fast jag och pappas kompis dotter ska inte spela men vi ska göra något annat.

Och sedan när dom spelat klart ska vi bada. Fast jag tror det kommer vara väldigt kallt för vi bada runt klockan 20:00 i en sjö   

Så det blir nog inte fler inlägg idag.


Men nu till inlägget som är ett mode inlägg.

Ja vad mer finns det att säga ?

Nej jag visar dagens kläder nu.

 

Ja då kommer vi till var kläderna är köpta.


Klännigen: C&A (finns i Tyskland vet ej om det finns i Sverige.)


Diademet: Vet ej.


Ja idag var det faktiskt ganska enkelt att skriva var kläderna är köpta.

Nu ska jag vänta på pappas kompis och hans dotter.

Vi ses / Isabell


Presentation


Hej och välkommna till vår blogg!

Vi är två tjejer som gillar att blogga vi heter Isabell och Julia och vi bloggar om allt möjligt, hoppas att ni gillar bloggen och stannar kvar ♥

Fråga mig

110 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du bäst om ?
 Långa inlägg
 Korta inlägg
 Båda !!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Julia o Isabell


Ovido - Quiz & Flashcards