FotoFun

Alla inlägg den 18 juli 2012

Av Julia o Isabell - 18 juli 2012 16:37

Hej   


Idag har jag och min mamma gjort tvålar.

Jag vet att det låter konstigt men när vi var i det där köpcentret som jag berättade om igår så köpte vi ett kit där man skulle göra ankor i tvål.

Men mamma hade lite tvålmassa hemma så vi gjorde lite andra tvålar också.

Men som ni kanske förstår så har man först en klump med tvål som man smällter ner och sedan häller man i doft och en speciell färg och sedan häller man det i en form. Sen väntar man på att det ska stelna vilket tar ungefär 30 minuter. När det stelnat trycker du ut tvålen och sedan är det klart. Nu hade jag tänkt visa en bild på tvålarna vi gjorde. Och bara så ni vet så skulle ankan sitta ihop så att det blev i 3D.

Men det gick inte så bra så det fick bli två halvor stället.


Som jag berättade innan så häller man ju i färg och doft i tvålen.

Och färgen ser man nog men doften syns ju inte. Såhär kommer en beskrivnig till vilken färg som har vilken doft.


Lila = Lavendel


Blå = Liljekonvalj


Rosa/Röd = Jordgubb


Här är en bild på tvålarna:

 

Som ni kanske ser så har tvålen längst ner tre olika färger.

Det är så för att när vi gjorde dom andra så blev det lite tvål över så vi hällde allt i en form.


Ja det var nog allt just nu.

Nu ska jag och pappa ut på en cykel och spring runda. Fast jag ska inte cykla utan åka el scooter   

Ha det bra / Isabell







Presentation


Hej och välkommna till vår blogg!

Vi är två tjejer som gillar att blogga vi heter Isabell och Julia och vi bloggar om allt möjligt, hoppas att ni gillar bloggen och stannar kvar ♥

Fråga mig

110 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du bäst om ?
 Långa inlägg
 Korta inlägg
 Båda !!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Julia o Isabell


Ovido - Quiz & Flashcards