FotoFun

Direktlänk till inlägg 17 juli 2012

Ven

Av Julia o Isabell - 17 juli 2012 12:47

Hej :D


Jag är ledsen att jag inte bloggade igår   

Men jag var på en ö som heter Ven.

Ni kanske känner igen namnet för i programet sommarlov så håller en kille som heter Kringlan på att byta namn till vän eftersom dom har en vän tema denna sommaren. Fast det går nog inte så bra för honom   '

Tyvärr träffade jag inte kringlan när vi var där men vi såg en massa annat.

Ven är ju inte så stort så det finns inte så många bilar där men vi hyrde cyklar.

Fast det finns ju lite bilar på Ven men vi hyrde iallfall cyklar.

Nästan alla cyklar var gula så ni kan nog gissa vilken färg jag fick.


Ja då cyklade vi först en liten bit på ungefär 3 kilometer.

Sedan kom vi fram till det nog mest kända på ven: Tycho brahe museét.

För er som undrar var Tycho brahe en astronom så på museét fanns det saker som handlade om rymden och så.

När vi tittat klart på museét åt vi lunch och efter det gick vi på en show på museét som såklart handlade om Tycho brahe.

Det var kul fast vi var i ett trångt rum med ganska många personer.

När showen var slut cyklade vi till typ en kyrka med gravar utanför   

Men det var iallfall fin utsickt över hamnen fast det blåste ganska mycket.

Efter det cyklade vi runt nästan hela ön. Okej där överderv jag lite men vi cyklade väldigt långt.

Och det fanns många backar. Vi cyklade ner för en med 10% lutnig sedan uppför en med 20% fast då lede vi cyklarna och sedan nerför en med 25% och då lede vi också cyklarna. Och sedan gick vi upp och ner för andra backar fast utan någon varnings skylt.

Sedan gick vi och lämnade tillbaka cyklarna och gick istället och köpte glass.

Här är någera bilder från Ven:

 

Denna bilden är tagen från kyrkogården   

   

Tycho brahe får en liten kram   

Bilden är även tagen i museét.


När vi sedan ätit klart glassen åkte vi med båten över till Landskrona igen.

Sedan gick vi en snabb runda i Landskrona och sedan hoppade vi in i bilen igen.

Denna gången körde vi till ett köpcenter som ligger i närheten av Landskrona.

Och där köpte vi lite saker tillexempel kläder. Vi åt även kvällsmat där och sedan satte vi oss i bilen och körde hem.

När vi kom hem var klockan lite över 8 så jag kollade lite på TV innan vi gick och lad oss.


Ja det var nog det mesta om min resa till ven.

Fast inte allt såklart men jag orkar inte berätta allt.

Ha det bra / Isabell





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia o Isabell - 24 januari 2014 21:30


Idag är det en lite speciell dag... För det är Fluffs födelsedag!     Just idag fyller min lilla fluffiga kanin tre år, det är svårt att förstå att han har vuxit så fort. I present fick han lite godis, tror det var någon sorts torkade majs på en ...

Av Julia o Isabell - 12 januari 2014 20:30

Idag har jag samlat på mig lite musik som jag tänkte visa för er. Särskilt ni som gillar spelet minecraft borde gilla detta, men även kanske ni som inte gillar minecraft. Hur som helst är det inte helt vanlig musik, utan låtar gjorda i minecraft. Mus...

Av Julia o Isabell - 1 januari 2014 00:00

Detta är antagligen det första jag skriver 2014. Hur som helst vill jag önska er ett gott nytt år!      När det gäller raketer, så är det inget jag kommer göra i år. Jag kommer ihåg att jag tyckte det var kul när pappa smällde när jag var liten...

Av Julia o Isabell - 22 december 2013 21:00



Idag är det fjärde advent, vilket betyder att vi ska öppna den sista luckan i Fotofun's Julkalender    Jag tycker vi öppnar den direkt!   Som ni ser hittar vi bakom den sista luckan en videoblogg! Jag spelade in en innan idag, så här kommer ...

Av Julia o Isabell - 15 december 2013 21:15


Här kommer svaren från förra luckan!    Men först frågorna, om ni vill titta på dom en sista gång.   Svaren:   1. Santa Claus 2. Renarna 3. Rudolf 4. Merry Christmas 5. Weihnachtsmann   Och dom två som svarade rätt på alla fråg...

Presentation


Hej och välkommna till vår blogg!

Vi är två tjejer som gillar att blogga vi heter Isabell och Julia och vi bloggar om allt möjligt, hoppas att ni gillar bloggen och stannar kvar ♥

Fråga mig

110 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du bäst om ?
 Långa inlägg
 Korta inlägg
 Båda !!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Julia o Isabell


Ovido - Quiz & Flashcards