FotoFun

Alla inlägg den 15 april 2013

Av Julia o Isabell - 15 april 2013 14:45

Idag tänkte jag tipsa om ett kul spel som finns på www.spela.se   

Spelet går ut på att man ska slåss, så om du inte gillar sånt behöver du inte läsa   


Som sagt går spelet ut på att slåss, men det är ändå inte läskigt. Mer tecknat och lite gulligt   

Men enligt mig så är det väldigt kul !! ♥ Här kommer en liten toppbild:

 

Som vanligt är det bra att klicka på start så att spelet börjar.

Du rör dig med piltangenterna och slåss med A och S.

 

Tips: Gå på sandslottet innan du slår killen så börjar han gråta   


Jag tycker spelet är väldigt detaljerat. Man har verkligen lagt ner tid på små detaljer som sandslott och annat !! Att spela är inte så svårt mer än att du måste använda A och S. Men ibland kommer lite svårare motståndare som du måste ta dig förbi.

 

En till sak jag gillar är att man kan lyfta upp saker och kasta. Du lyfter upp saker med A och kastar med S. Men var försiktigt !! Om det är något som kan sprängas och du använder S kommer du sprängas och förlorar lite liv.

Exempel på saker man kan lyfta är papperskorgen på bilden ovan.

 

En annan kul sak är fotbollsplanen. Här kan du ta bollen och sparka på dina motståndare.

Du skjuter iväg bollen med S.

Men se upp så du inte blir taklad när du har bollen !!! Lite längre fram finns även en bilväg   


Som ni ser på bilden ovan har gubben fått en sorts lila rök ifrån sig.

Detta betyder att du fått en sorts superkraft som gör att du kan slå ännu mer kraftfullt.

Hur du får superkraft är jag inte helt säker på   



Länk: http://www.spela.se/spel_/Farsan-och-jag.html


Betyg:           


Jag älskar verkligen detta spelet !! Det är ganska svårt efter ett tag men alltid roligt   

Hoppas ni gillar spelet och inlägget !!

Ha det så bra / Isabell   

Presentation


Hej och välkommna till vår blogg!

Vi är två tjejer som gillar att blogga vi heter Isabell och Julia och vi bloggar om allt möjligt, hoppas att ni gillar bloggen och stannar kvar ♥

Fråga mig

110 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du bäst om ?
 Långa inlägg
 Korta inlägg
 Båda !!

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Julia o Isabell


Ovido - Quiz & Flashcards